Legendy o uzávěrkách patří od věčných věků mezi novinářský folklor. Historky o kolezích, kteří dopisují články v tiskárně takřka přímo do bubnu rotačky, autorizují texty v nemocnici či v sanitce, kolují téměř každou redakcí. Já osobně pamatuju redaktora, kterého jeho šéfredaktor přinutil přepsat článek v den svatby půl hodiny před nástupem k oltáři…
Novináři nestíhají. Kdo ví, zda je to tím, že tvořivost se a priori nesnáší s dochvilností a systematičností. Z vlastních zkušeností musím říci, že to funguje i obráceně – nebýt uzávěrek, neboli módně„deadlinů“, nápad by kolikrát nepřišel. Mysl novináře v mnoha případech funguje systémem on/off. Zapíná se, až když svítí červené světýlko „poplach“, hned po uhašení požáru vypíná nikoli do stand-by módu, ale do stavu zmražení hlubšího než sterilovaný hrášek v mrazicím boxu oblíbeného supermarketu. Snad proto nás vydavatelé a šéfredaktoři (sic!) udržují v tempu zahušťováním termínů a zkracováním výrobních lhůt.
Nicméně, nenechte si zkazit chuť a pusťte se do květnového čísla. Stihli jsme do něj nacpat horké dojmy z dubnového milánského veletrhu. Spojili jsme se s redakcí časopisu Jezdectví, abychom se podívali na kloub rčení o jiném pohledu na svět z koňského sedla. A připravili pro vás hned tři soutěže o atraktivní ceny, takže sledujte a hlavně soutěžte!!! A nezapomeňte, že na příští číslo nemusíte čekat měsíc, náš jarní speciál totiž vychází už 27. května.
Příjemné čtení
Matej Šišolák
P.S. A ještě jedno tajemství z redakční kuchyně: Kdykoli si přečtete editorial o uzávěrkách, může vám být jasné, že šéfredaktor – nestíhá…